2020. május 20., szerda

2020. május 20.

2020. május 20.

Otthon tanulás

Olvasás Írás (Kommunikáció) 
A héten eddig kiadott feladatok befejezése, gyakorlása.

Ábrázolás
Már egy ideje megérkeztek a gólyák! Arra gondoltam készítsünk egyet mi is!

Szükségetek lesz: fekekte, fehér és piros festékekre és egy bármilyen színű papírra.



 A gyermek tenyerét és a hüvelykujját fessük fehérre!

 A többi ujjacskát feketére! Ha a kéz festés nem megy a papírra helyezve körbe is lehet rajzolni a gyerköc kezét ztán kifesteni.:)

 Nyomjuk a tenyerüket a papírra!

 Megfestjük a fejecskét!

 Pirossal a csőröket és a lábakat...

 ... szemet!

 Elkészült a gólyánk!

Jó munkát!

Testnevelés 05. 20.

Három feladat lesz. Mutatni szoktuk az ujjunkkal, illetve a folyamatábrán 3 képpel jelezzük ezt.


1. Futás, séta

A szokásos módon séta-futás váltogatásával kezdjük a testnevelés órát. Ehhez szükséges lesz a Lassan jár a csiga-biga kezdetű dal ismerete. A következő linken elérhető, meghallgatható:

https://www.youtube.com/watch?v=PV6W9N45rVk

Énekeljük felváltva a csiga-biga dalt lassan illetve gyorsan (utóbbi esetben úgy kezdjük: Gyorsan jár a... ). Erre fogunk futni illetve sétálni (helyben, körbe-körbe a lakásban vagy az udvaron, ha az idő engedi). 2 lassú és 2 gyors kör elég lesz :-)


2. Bemelegítés

Bemelegíteni a gyermekek által már ismert dalocskák, mondókák segítségével szoktunk.

  • Cini-cini muzsika, táncol a kis Zsuzsika. Jobbra dől, balra dől, tücsök koma hegedül. (csípőre tett kézzel, törzsfordítással táncolunk, jobbra és balra törzshajlítást végzünk, hegedülést imitáló mozdulatokkal zárjuk). Ism. : 3x
  • Így ketyeg az óra, tikk-takk jár, benne a manócska kalapál. Ha megáll az óra, és nem jár, alszik a manócska és nem kalapál. (alaphelyzet: hanyatt fekve, karjaink törzs mellett a talajon, lábaink felemelve összezárva- jobbra-balra tikktakkolunk; kalapálásra szintén fekve talajon oldalra széttárjuk karjainkat és ökleinket összeütjük; alvásra a végtagokat leengedjük, pihenünk). Ism. : 3x
  • Fújja szél a fákat, letöri az ágat. Reccs! (karjainkat felemelve jobbra-balra törzshajlítással imitáljuk a hajlongó fát; Reccsre leguggolunk). Ism. : 3x

3. Az alábbi linken megtekinthető video segítségével végezzük el a bemutatott tornagyakorlatokat:


Utóbbi feladattal kapcsolatosan szeretnék tőletek visszajelzést kapni!

Köszönöm szépen a munkátokat!


Ének-zene 05. 20.


1. Ismétlésképpen álljanak itt a már tanult "tá" és "titi" ritmusok képei

Minden alkalommal mutassuk be a gyermeknek, hogyan tapsoljuk a "tá"-t illetve "ti-ti"-t.

Ha van rá lehetőség, nyomtassuk ki a kártyákat, ha nincs, rajzoljunk hasonlót.








Ti-ti




Miután ez megvolt, a feladat annyi lesz, hogy a képekre mutatva kérjük, hogy tapsolja el egyiket, másikat.


2. Ritmushangszer

Készítsünk egyszerű ritmushangszert. Például, ha egy dobozba (Kinder tojás sárga műanyag játéktartó része, vagy egy fémdoboz) rizst, babot, gyöngykavicsot vagy valami hasonlót teszünk, az már kiválóan alkalmas arra, hogy taps helyett a hegszerrel produkáljunk tá-t, illetve titi-t.
Ha van otthon hangszer, az is jó. Az iskolában ezeket használtuk:




3. Szerencsekerék

Akinek tetszett, bátran pörgesse a kereket és a ritmushangszerrel szólaltasson meg: tá-t (1 negyed), titi-t (2 nyolcad), szün-t (szünet).

https://wordwall.net/hu/resource/1431551/m%c5%b1v%c3%a9szet/ritmusker%c3%a9k


Köszönöm a munkátokat!